Színes gyöngyökkel álmodom...
2019. február 17. írta: kreativotlet

Színes gyöngyökkel álmodom...

Jópár évvel találkoztam először a gyöngyfűzött ékszerekkel. Amikor megláttam, hogy az apró kis gyöngyökből milyen nagyszerű alkotásokat lehet  készíteni, akkor engem is megfertőzött ez a tevékenység. Jártam tanfolyamra, kutakodtam a neten minták után, sokféle technikát megtanultam, kipróbáltam. Készítettem gyöngyfűzött, varrt, illetve drótból készült nyakláncokat, gyűrűket.

Egy rendezvényen találkoztam Andival és az ékszereivel.

Első látásra megszerettem a munkáit! Úgy gondolom az általa készített gyöngyékszerek nem egyszerű tárgyak, hanem benne van szíve-lelke. Gondosan összeválogatja a gyöngyöket, színeket. Ismerkedjetek meg most vele....

13.jpg

Boglári-Soponyai Andreának hívnak
Budapesten élek férjemmel és két fiammal. Van kutyám, macskám :)
Szeretek túrázni, motorozni, olvasni, színházba járni.
Könyvtáros vagyok, a gyöngyfűzés hobbinak indult, de mára már sokkal többet jelent., az életem fontos része. Boldog vagyok, hogy sikerült egy olyan kreatív elfoglaltságot találnom, amibe beletehetem szívem-lelkem, amivel örömöt szerezhetek másoknak és engem is jó érzéssel tölt el, mikor azt mondják, azért is szeretik azt az ékszert, mert én készítettem. Ismernek, tudják milyen vagyok.

sheherezade_kek.JPG

Mióta készítesz ékszereket?

2007-től készítek ékszereket, de pár éves tanulóidőt számolva 2011-től kezdtem szebb ékszereket fűzni és még a mai napig is mindig tanulok valamit. A gyöngyékszer készítés egy hosszú tanulási folyamat. Ahhoz, hogy ma már egy bonyolultabb ékszert elkészítsek végig kellett járnom az utat. Megismerni a gyöngy típusokat, a fűzési technikákat és a mintákat is meg kellett tanulnom "olvasni".

viking.JPG

Hogy kezdődött?

Régebben a gyöngy, Anyukám tekla gyöngysorait jelentette és álmomban se gondoltam, hogy egyszer majd eljutok oda, hogy egy marék gyöngyből, csodás, hordható ékszereket tudok majd készíteni.
2005-ben a kisebbik fiammal voltam otthon és nagyon sokat sétáltunk a környékünkön és rátaláltam egy hobbiboltra. Ott még kínai gyöngyöket árultak és abból vettem, mert éreztem egyfajta késztetést a gyöngyök iránt. Egy ideig hosszú láncokat fűztem, mindenféle gyönggyel díszítettem. Aztán eljött a pillanat mikor kitárult előttem a világ és a számítógép elé ülve beírtam a bűvös szót: gyöngy ... és eldőlt a sorsom, mert már akkor csodákat láttam. Nem is gondoltam, hogy ilyen ékszereket lehet fűzni. Elkezdtem keresgélni, olvasgatni és rátaláltam az itthoni, akkor már komolyan fűző gyöngyösök kis csapatára, blogjaira és a külföldi tervezők mintáira. Ahogy nézelődtem, egyre inkább éreztem, hogy én ezt szeretném megtanulni, nekem ilyen ékszereket kell készíteni és hordani.


Hol tanultad meg?

Hosszú órákat töltöttem olvasással, nézelődéssel. Akkor még a fő elérhetőség a blogok voltak és azokból kiválasztottam akinek a munkái a legjobban tetszettek. Írtam neki és a tanácsát, segítségét kértem a tanulásban. Kedves volt és válaszolt, így eljutottam egy fórumhoz, ahol sok segítséget kaptam. Már akkor is voltak tanfolyamok, de csak néhány alkalommal mentem el. Jobban szerettem egyedül próbálkozni, tanulni. Hamar kiderült, hogy van kézügyességem és végtelen türelmem hozzá.

erland_beetle.jpg


Saját tervezésű ékszereid is vannak?

Mivel ez nekem hobbi és a munkám mellett kevés idő jut rá, ezért saját mintáim nincsenek. Egy új ékszer mintáját ki kell kísérletezni és erre nem tudok időt szakítani. Olyan volt már, hogy egy adott mintát továbbgondoltam, néhány gyöngyöt kicserélve fűztem meg, de ez csak egy kis átalakításnak nevezhető. Nagyon sok hazai és külföldi tervező van, szebbnél szebb mintákat árulnak és hiába fűzzük meg többen ugyanazt a mintát, mindenkié más és más.

sabine_bogyo3_2.JPG

Mi alapján határozod meg a színeket? Hogy válogatod össze a gyöngyeidet?

Meglátok egy mintát és elgondolkozom azon, milyen színben mutatna jól. A kezdetekkor a sötét színvilág állt közel hozzám és elég bátortalan voltam a színeket illetően: fekete, szürke, barna, zöld, krém, nem volt egy vidám repertoár. Aztán elkezdtem színekben gondolkozni és egyre bátrabban választottam. A legjobban a türkizkéket szeretem, de egyre többet nyúlok a piroshoz, a sárgához, a mályvához, rózsaszínhez. Időnként próbálkozok vadabb színekkel, de a finomabb stílus áll közelebb hozzám.
Minden munkámban fontos a harmónia, az ízlésesség, a minőség, a precízség. Szeretem a modern, finom ékszereket, a változatos technikákat, színeket. Minőségi gyöngyöket használok: Swarovski kristály, cseh csiszolt, ásványok, japán gyöngyök.
Az évek során rengeteg gyöngyöt halmoztam fel, de azért mindig hiányzik valami. Ha vásárolni megyek egy konkrét mintához, mindig sikerül mást is venni, mert megfog egy szín, egy forma és azzal az érvvel, hogy majd kitalálok belőle valamit nem hagyhatom ott. Egyszer minden gyöngy megtalálja az ékszerét.

kek_romi_1.JPG

Melyik a kedvenc ékszered?

Mindig az az aktuális kedvenc, amelyik éppen készül, de természetesen van olyan ami örök darab. Leginkább a feltűnő darabokat szeretem. Széles karkötőket, hosszú láncokat és a nagy fülbevalókat.

peyote3_1.JPG



Készítesz rendelésre is?

Mostanában egyre többen keresnek meg és vannak visszatérő vásárlóim is. Szeretem a különleges kéréseket. Készítettem már esküvőre ékszereket, fűztem ruhára nyakdíszt, váltottam valóra egészen különleges elképzeléseket. Mindig örülök, mikor megkeresnek, hogy tetszenek a munkáim és szeretnének tőlem ékszert.


tarak_kek_2.JPG

Terveid?

Szeretnék még nagyon sokáig ezzel a csodálatos hobbival foglalkozni és még sok szép ékszert készíteni. Rengeteg mintám van még ami a megvalósítási listámon szerepel. Voltak és lesznek még kiállítások, melyeken megmutathatom a munkáimat. Szeretnék sok új ékszert készíteni ezekre az alkalmakra.


Mit nyújt neked az alkotás?

Gyerekkoromban nagyon sok időt töltöttem az anyai Nagymamámmal, aki nagyon sokat foglalkozott velem. Ő szerettette meg velem a kézimunkát. A keresztszemes varrással kezdtem, aztán megtanultam kötni és évekig gobleineztem, végül pedig a gyöngyök ejtettek rabul. Szeretem a szépet, de ezenkívül az alkotás kikapcsolódás, megnyugvás egy fárasztó nap után. Öröm, hogy a kezeim közül kikerül egy szép ékszer. Jó érzéssel tölt el, mikor azt mások hordják és tudom, hogy szeretik és vigyáznak rá.


Hol értékesítesz?

Magánúton próbálom értékesíteni a munkáimat, üzletben nem találhatók meg. Leginkább a Facebook-on keresnek meg, mert a Bandrea's Bead oldalamon megtetszik valamelyik ékszerem. A megvalósításához megkérdezem milyen színben és méretben szeretné. Van, hogy segítek a választásban, tanácsot adok.
Sokan nem találkoztak még ilyen típusú ékszerekkel és a megismertetésükhöz nagyon sokat segítenek a kiállítások, rendezvények. Fantasztikus érzés mikor kiállításra rendezem be a vitrineket.

Kiállítások: Rácalmás (2016,2017), Budapesti Művelődési Központ (2017,2018), Keszthely - Balaton Színház (2018), Solymár (2018), Veszprém (2018)

Következő kiállítás: Marczibányi Téri Művelődési Központ (megnyitó: 2019. március 6. 17.00 óra)

Esküvő kiállítás: Budapest (2017), Győr (2017), Keszthely 2018,2019) Ezeken az rendezvényeken mindig hagyok névjegykártyát és így, akinek megtetszik valamelyik ékszerem feltudja venni velem a kapcsolatot.

Az interneten: 

 



Blog: https:/ bandreagyongy.blogspot.com
 

Köszönöm Andi! További jó alkotást!

Keressétek ha szeretnétek ilyen szépségeket!
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativotlet.blog.hu/api/trackback/id/tr4914632472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása