Ötletes ajándék karácsonyra
2010. december 07. írta: kreativotlet

Ötletes ajándék karácsonyra

Közeledik a karácsony, és mindenki keresi a legmegfelelőbb ajándékot szeretteinek. Nem egyszerű kitalálni, hogy ki minek örűlne, találok e megfelelőt számára, nyakamba veszem a várost, járom az üzleteket, de sokszor azt nem kapom meg amire éppen szükségem lenne..... Szóval nem egyszerű a karácsonyi bevásárlás, főleg, ha még a karácsonyi menű hozzávalóit is be kell szerezni. Mit főzzek? Mit süssek? Nálunk vannak bevált karácsonyi sütik, de szeretjük az újdonságokat is.

Ma eszembe jutott, hogy miért ne lehetne összekötni az ajándékozást a sütéssel. Egy finom sütemény mindenki számára ajándék lehet. Van akinek nehéz ajándékot keresni, és már olyan sok zoknit vagy egyéb dolgot kapott....

Miért nem kaphatna egy doboz finom mézeskalácsot például? Olyan sok fajta mézeskalács van, most az egyik receptet megosztom veletek. A jövő héten biztos, hogy meg fogom sütni. Szeretek több fajtát készíteni, mert akkor van omlós, tartós, és azonnal fogyasztható is.

Ime a recept:

Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt
  • 25 dkg porcukot
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1 kávéskanál gyömbér
  • 1 kávéskanál szegfűszeg
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg méz
  • 3 tojás + 1 sárgája a kenéshez

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat összevegyítem, hozzáadom a nedveseket, összegyúrom, egy éjszakát állni hagyom. Lisztezett deszkán 2 mm-esre nyújtom, kiszaggatom, sütőpapíros tepszliben 175 fokon 5-7 percig sütöm. A mézesek tetejére tojássárgát lehet tenni, hogy fényes legyen, és díszíteni mogyoróval, mandulával.

A MÁZhoz kétszer átszitálok 13 dkg porcukrot, 1 tojásfehérjét habbá verek pár csepp citrommal, összekeverem a cukorral, majd zacskóból kinyomva díszítem a mézeskalácsokat. A maradék mázból lehet habcsókot sütni... vaníliás, csokis, fahéjas... :) (forrás: mindmegette.hu)

További ötleteket a mézeskalács sütéshez és karácsonyi sütikhez itt találsz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativotlet.blog.hu/api/trackback/id/tr942498676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamy16 2011.08.07. 21:51:56

Nagyon szépek a sütik. Szeretnék javasolni valamit a recepthez. Ez is jó, de én úgy szoktam, hogy adok hozzá még mézes sütemény fűszerkeveréket. Jó háromnegyede belemehet a sütibe, nagyon finom és jó illatú lesz tőle.Még egy javaslat: A habot ételfestékkel megszínezheted így különleges lesz. Én a legutóbb vettem a Dr.Otkernek van ilyen dekor tolla, ha valaki nem szereti a habot elkészíteni. A Tesco-ból lehet hozzájutni. Finom és kicsi mérete ellenére sokáig tart. Ha akarod elküldöm, amiket én készítettem.

kreativotlet 2011.08.07. 21:53:41

@Tamy16: Igen, már én is használtam tavaly a dekor tollat. Várom a képeket, kiváncsi vagyok a sütikre.
süti beállítások módosítása